Addvertisment 1

Advertisment 3

Wednesday, 26 December 2012

;) ...baby in progress

Hari-hari menu wajib waktu lunch untuk makan bersama nasi adalah Sambal Tumis Ikan Bilis dengan Terung Pipit dari Gerai Kak Yah. Ntah kenapa makanan yang tak terfikir untuk dijamah, laju je meluncur dalam tekak itu pun setelah diperkenalkan oleh Rozita Hani, kawan sekerja. "Sedap terung pipit ni, Ita suka sangat", katanya bersunguh-sungguh.

Risau juga, sebab perut ni ada si kecik yang 13 minggu..tapi Momma tetap setia dengan menu yang tak semenggah. Pernah sekali Nasi putih bertemankan Telur mata & Sos Cili serta Kicap..oowwhh..menu apakah...sanggup dijamah penuh selera selama seminggu....

semoga cepatlah berlalu fasa ini....

Closing 2012

Masa berlalu pantas...
19-20 ke Langkawi, kunjungan keluarga untuk mendekatkan anak-anak dengan alam ciptaan Allah. Suka melihat keriangan anak-anak (Abdul Razak & Umair) yang teruja dengan hidupan Marin di Underwater World dan juga hidupan comel yang jinak lagi menyenangkan hati di Wildlife Park. Sangat berkesan kunjungan tersebut sebab sehingga kini Abdul Razak masih teringat-ingatkan burung-burung kecil yang jinak di Wildlife Park. Pengalaman yang baru untuk putera kesayangan yang celoteh bercerita pengalaman memberi burung makan di tapak tangannya. Cantik betul burung tersebut umpama dalam alam fantasi. Begitu agungnya ciptaan Ilahi.... Subhanallah.

Minggu depan, sibuk dengan majlis cukur jambul dan akikah Afif Rafiuddin...harap semuanya lancar ...

Hajat hati nak cuba macam-macam resepi tapi apakan daya tak sempat nak berperang dengan semua tu almaklumlah Momma ada "isi" sekarang ni...mungkin akan aktif semula dengan cupcake sehari dua lagi

Wednesday, 12 December 2012

Kehadiran si kecil yang ditunggu

Alhamdulillah..langsung tak sangka yang Allah kurniakan si kecil yang sedang membesar didalam perut Momma. Bertahun rasanya menunggu kehadiran "rezeki" yang satu ini, harta dunia akhirat yang semestinya menjadi aset paling berharga atau paling tepat tiada nilai yang dapat membayar kurnian ini.

Hamil 3 bulan, dengan selera makan yang tumpul hanya bertemankan ikan masin, telur goreng atau paling meriah pun ikan keli yang disulam dengan ulam kampung atau bendi. Daging LANGSUNG TAK MENARIK di mata boleh muntah hijau kalau termakan, ayam masih ok la tapi tak berapa gemar.

Dengan selera yang tumpul bagai..mintak mahap lah..lunch paling gempak pun Roti Gardenia (Bun Chocolate)...huhuhu..nasib..nasib