Sunday 12 July 2015

Ziarah Tambahan Jabal Rahmah..Gua Hira'...UMRAH Andalusia Travel AK 28 Mei 2015 (Part 3)

Jabal Rahmah atau pun Bukit Kasih sayang................. tempat pertemuan Bapa seluruh keturunan Manusia Nabi Adam dan pasangan yang diciptakan dari tulang rusuk kiri beliau Hawa


Aku tak rasa apa-apa selain dari kagum memenuhi hati....tempat yang menjadi saksi pertemuan cinta Agung.... dan aku sampai di sini... Ya Allah.... limpahkan keberkatan kasih sayang dalam hati aku dan suami...tu yang tak putus-putus aku doa dalam hati..

sebut pasal tulang rusuk kiri semua..teringat aku dengan pengakuan suami pada hari kami bertunang, beliau risau jika faktor umur menjadi sebab aku menolak hasrat beliau memperisterikan aku yang 2 tahun lebih tua dari beliau...selama ini beliau tidak memberitahu dengan tepat umur beliau... aku yang sememangnya terbuka ni..tak pernah kisah bab umur sebab Umur tu suatu angka sahaja pada aku...

aku terus jawab "jika kita ni Allah dah takdirkan sebagai jodoh, tak kira berapa tahun awal saya Allah hantar ke dunia ni saya tetap akan jadi isteri Abang... maybe i'm ur missing tulang rusuk kiri...who knows.."...ayat aku spontan masa tu balas sms Incik suami...

memang teringat balik kisah tu bila aku disini

 

satu kali pose kat sini....kami bakal mengerjakan Umrah ke dua dan bermiqat di Ji'ranah...maka atas sebab itulah aku memakai baju yang sedia untuk ibadah UMRAH


sayangkan...contengan ini merosakkan tempat penuh sejarah


lagi view yang amat aku suka...senang cite...semua kat sini memang aku suka


haaaa.....ini part untuk kaki shopping...kalau anda berada di Ajyad Street...kedai ini dekat sangat dengan Hotel Malak Ajyad, Hotel Multazam, & Mira Hotel.... Tauke Kedai ni Taufiq...baik orangnya...harga boleh runding...harga RUNTUH hari-hari.... "ayuh...lihat dulu..."... sapa beliau yang ramah dan mesra


Ziarah Gua Hira' ni Incik suami saja yang pergi...aku memang malas nak pergi.... aku pun tak tau nak tulis apa....view ja yer





No comments:

Post a Comment

SIRIM Cosmetics Training Dec 2018

Entry ni kalau nampak serabut skip jer.. sebab memang agak la keserabutannya... penat otak dan tenaga tapi berbaloi amatlah bagi orang maca...